luni, 5 iunie 2017

În mijlocul războiului ISIS

Întrucât conflictele dintre teroriștii ISIS și trupele filipineze continuă, locuitorii orașului Marawi suferă de haosul care le-a perturbat viețile, în special copiii.

Într-una din operațiunile de salvare ale CBN, echipa noastră de știri sa întâlnit cu un băiat de 12 ani care sa separat de părinți în timpul schimbului de focuri de arma.

Jamael în vârstă de 12 ani ne-a spus că el și mama lui au cumpărat mâncare de pe piața din Marawi, când a izbucnit brusc o luptă. A urmat o explozie și atunci Jamael a fost separat de mama sa.

"Am alergat acolo unde toți oamenii alergau, dar mama mea a luat-o în cealaltă direcție, am mers mai mult de o oră, am fost atât de speriat și atât de obosit încât am cerut ajutorul unei doamne", a spus el.

Femeia, Aslia Calima, a spus că era îngrijorată de siguranța lui Jamael, așa că ea ia adus-o în timp ce a fugit din orașul care se afla în asediu de către teroriștii maută din ISIS.

"Am văzut băiatul rătăcind pe drum și l-am milă de faptul că a fost pierdut", a explicat Aslia. "Am călătorit camionul de salvare și am căutat un refugiu în casa unei rude din fața lui Marawi".

Jamael este îngrijorat de familia sa, mai ales că grupul Maute a ocupat satul.

Femeia, Aslia Calima a spus ea a fost preocupat de siguranța lui Jameel, așa că l-a luat ea si a fugit din oraș, care a fost sub asediu de teroriști MAUTE ISIS-linked.

„Am văzut pe băiat rătăcind pe drum și mi-a fost mila pentru că el s-a pierdut, a explicat Aslia.«Am mers la camionul de salvare și am căutat refugiu în casa unei rude din afara Marawi.»

Jamael este îngrijorat de familia sa, mai ales acum că grupul Maute a ocupat satul.

"Nu știu ce sa întâmplat cu familia mea, mereu mă gândesc la ei, sper că sunt în siguranță deoarece au spus că Maute este acum în orașul nostru", a spus el.

Oamenii din satul Aslia au grijă de Jamael până când familia sa este găsită.

Mulți dintre cei răniți au fugit în casele rudelor în locul marilor centre de evacuare. Eforturile de salvare se concentrează pe centrele de evacuare, astfel încât majoritatea celor din case sunt neglijati.

CBN Umanitar ofera evacuatorilor ajutor.

Mâncărurile sunt pregătite pentru familii și date în timp ce se termină postul de Ramadan al zilei. Orezul este, de asemenea, distribuit evacuatorilor care stau în moschee.

Aslia și Jamael sunt bucuroși să primească mâncare, papuci și trupe de război.

"Aceasta este prima oară când o organizație ne-a oferit ajutorul. Mulțumesc foarte mult", a spus ea.

Trupele de război au fost o mare lovitură pentru copii. Pentru o scurtă vreme, ei i-au ajutat să-și ia mințile în afara războiului. Și copiii și-au făcut propriile brățări, brățări de cap și coliere din benzile de război.

"Mulțumesc CBN pentru trupele de război și pentru papuci. Îi voi împărți cu frații mei când îi voi vedea din nou", ne-a spus Jamael.


Benzile tesute au fost de un mare succes pentru copiii. Intr-o o perioadă scurtă de timp, au ajutat să le distraga atentia de la război. Copiii a făcut chiar și brățări lor proprii, banderolele și coliere la războiul de țesut.

"Mulțumesc CBN pentru benzile tesute și pentru papuci. Îi voi împărți cu frații mei când îi voi vedea din nou", ne-a spus Jamael.

"Sper că războiul se va termina în curând și că nu se va mai întâmpla niciodată, pentru că războiul a separat familii".


sursa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu