marți, 20 iunie 2017

9 Motivele pentru care Dumnezeu nu ne ascultă rugăciunea



 

Căci şi după venirea noastră în Macedonia, trupul nostru n-a avut nicio odihnă. Am fost necăjiţi în toate chipurile: de afară lupte, dinăuntru temeri. 2 Corinteni 7: 5)

"De ce nu mă izbavește Dumnezeu?", vă  întrebați și vă plângeți  mereu: "De ce?"
Cred că există cel puțin nouă motive pentru care Dumnezeu alege uneori să nu intervină. Dacă vă simțiți astăzi greu apăsați sau cunoașteți pe cineva care este asa, vă invit să vă gândiți cu rugăciune la aceste motive și să cereți Domnului să vă arate care ar putea fi situația voastră.

1. Nu credem că poate.

Dumnezeu lucrează ca răspuns la credință. Evrei 11: 6 ne spune că fără credință este imposibil să fim placuti Lui. Pentru ca Dumnezeu să răspundă rugăciunilor noastre, noi "trebuie să credem că el există și că îi răsplătește pe cei care îl caută cu sinceritate" (Evrei 11: 6).

Lipsa noastră de credință poate fi o piedică imensă, nu pentru că Dumnezeu nu poate să ne depășească credința noastră, ci pentru că El nu forțează niciodată credința nimănui. Din fericire, tot ceea ce avem noi nevoie este credința cât o sămânță de muștar pentru a invita pe Dumnezeu să lucreze în viața noastră. Nu numai câtă credință avem, dar si în ce se bazează credința noastră.

2. Avem păcat în viața noastră.

Nu putem alege în mod intenționat să nu ne supunem lui Dumnezeu și în același timp să ne așteptăm ca el să ne binecuvânteze. Ca părinți umani, noi reținem binecuvântările de la copiii noștri când se răzvrătesc împotriva noastră. Dumnezeu face adesea același lucru. Mai important decât sănătatea, bogăția și fericirea este să avem o relație corectă cu Dumnezeu. El va folosi adesea circumstanțe dificile pentru a ne ajuta să realizăm cât de mult avem nevoie de el.

3. Trebuie să învățăm să avem încredere în el.

Credința noastră la început e mică și crește cu fiecare provocare. Ca un mușchi, încrederea noastră în puterea lui Dumnezeu devine mai puternică cu cât o exercităm mai mult. Încercări, suferințe și circumstanțe care nu țin de controlul nostru ne obligă să ne întoarcem la Dumnezeul nostru atotputernic. De fiecare dată când recunoaștem slăbiciunea noastră și o vedem cum acționeză asupra comportamentelor noastre, credința noastră crește. Mai mult decât atât, avem o lungă listă de rugăciuni cu raspuns, ceea ce face mai ușor și mai ușor să aavem încredere în el.

4. El știe că o izbăvire nu ar fi cel mai bine pentru noi.

De cele mai multe ori dorim să ieșim dintr-o situație dificilă. Nu ne interesează ca ceea ce este mai bine pentru noi este pe termen lung și  ne dorim un ajutor instant.

Apostolul Pavel a știut acest lucru atunci când a scris: Eu socotesc că suferinţele din vremea de acum nu sunt vrednice să fie puse alături cu slava viitoare, care are să fie descoperită faţă de noi. (Romani 8:18).

5. Este o lecție pe care trebuie să o învățăm sau  trebuie să o dezvoltăm prin această situație taria noastra de caracter.

Când soțul meu și-a pierdut slujba, am aflat că Dumnezeu este furnizorul nostru. Când am avut grijă de un copil cu colici și un altul cu infecții constante la ureche, am învățat răbdarea, bunătatea și neegoismul. Când am lucrat greu cu colegi , am învățat să ii văd prin ochii lui Isus, nu ai mei. În loc să întrebați "de ce?" când întâmpinăm dificultăți, bine ar fi  dacă am fi întreba, "ce ?", sau "Ce pot învăța din această situație?"

6. Dumnezeu ne construiește experienta credinței, astfel încât să putem împărtăși intr-o zi ceea ce am învățat împreună cu alții.

2 Corinteni 1: 3-4 spune: Binecuvântat să fie Dumnezeu, Tatăl Domnului nostru Isus Hristos, Părintele îndurărilor şi Dumnezeul oricărei mângâieri, care ne mângâie în toate necazurile noastre, pentru ca, prin mângâierea cu care noi înşine suntem mângâiaţi de Dumnezeu, să putem mângâia pe cei ce se află în vreun necaz!
Din cauza văilor credinței pe care le-am umblat, mă pot identifica cu adevărat și pot sluji celor care au pierdut pe cei dragi, am trecut printr-un șomaj chinuitor am experimentat și am reabiliatat o căsnicie veșnică. Experiența credincioșiei lui Dumnezeu în aceste vremuri dificile mi-a permis să spun cu certitudine că "Dumnezeu ne va ajuta".
 
7. Dumnezeu face ceva uimitor.

Nu puteți să vedeți asta acum, dar el își desăvarseste lucrarare  în situația voastră. Nimic nu poate împiedica scopurile bune ale lui Dumnezeu pentru copiii săi. "
„Lucruri pe care ochiul nu le-a văzut, urechea nu le-a auzit şi la inima omului nu s-au suit, aşa sunt lucrurile pe care le-a pregătit Dumnezeu pentru cei ce-L iubesc.” 1 Corinteni 2: 9

8. Dumnezeu dezvoltă mintea și inima în tine.

Când împrejurările ne împovărează în Cuvântul lui Dumnezeu și ne forțăm să-l căutăm pentru înțelepciune, credință, har și putere, el începe să ne conformeze imaginii sale. Nu putem petrece cantități mari de timp în prezența sa, fără a începe să gândim, să acționăm și să iubim așa cum face El.
De altă parte, ştim că toate lucrurile lucrează împreună spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu, şi anume spre binele celor ce* sunt chemaţi după planul Său. Căci, pe aceia pe care i-a cunoscut mai* dinainte, i-a şi hotărât mai** dinainte să fie asemenea chipului Fiului Său, pentru ca†† El să fie Cel Întâi Născut dintre mai mulţi fraţi.  Romani 8: 28-29).


9. Dumnezeu ne învață că o relație apropiată, personală și spirituală cu El este mai dulce și mai prețioasă decât o viață fizică fericită, sănătoasă, fără probleme.
Am experimentat  cu ani în urmă cea mai mare incercare din viata mea. Am primit un telefon si am simțit ca tot ce mi-a fost mai prețios in viata mea a fost îndepărtat. m-am trezit de dimineață cu senzația că nu mai am nimic decât pe Dumnezeu.
Am strigat și m-am rugat și Isus a venit acolo. și-a înfășura brațele Lui mari de iubire în jurul meu și mi-a pus cuvinte de speranță în sufletul meu tulburat. A vorbit cuvinte de adevăr în mintea mea. A vorbit cuvinte de iubire în inima mea frântă. Și a vorbit cuvinte de curaj în credința mea incercată.
Întâlnirea mea cu el era atât de puternică și reală încât nu mă voi mai îndoi de iubirea, grija și scopul lui. "A fost bine pentru mine să fiu afectat", a scris Regele David, "ca să-ți învăț căile" și sunt de acord. Atata timp cat nu am sa aleg  în mod voluntar să repet acele zile întunecate, știu că Dumnezeu le va folosit pentru a-mi crește dragostea pentru el în felul în care nu s-ar fi putut mai bine.
"Ba încă şi acum privesc toate aceste lucruri ca o pierdere, faţă de preţul nespus de mare al cunoaşterii lui Hristos Isus, Domnul meu. Pentru El am pierdut toate şi le socotesc ca un gunoi, ca să câştig pe Hristos" Filipeni 3: 8
  
Mai mult citeste aici  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu